امروز :1403-08-02

لباس هوشمند و کاربردهای آن چیست ؟ + 7 لباس ترند روز

طرحی از لباس هوشمند آبی رنگ برای لباس هوشمند و کاربردهای آن

سال ۲۰۲۳ سرشار از نوآوری های عجیب و غریب و جذاب توی صنایع مختلف بود؛ صنعت فشن هم که همیشه برای پیشرفت خوش اشتهاست، سر سفره تکنولوژی، چند تا لقمه چرب از فناوری های نوین بر بدن زده که بولوز توی این مقاله می خواد بره سراغشون.

لباس هوشمند چیست ؟

لباس های هوشمند، در واقع همون لباس هایی هستن که به طور معمول باهاشون آشنا هستیم، با این مزیت که توشون فناوری های مدرن به کار رفته. بعضیاشون سیم کشی های مشبکی دارن که روی پارچه بافته شدن، بعضیای دیگه توشون سخت افزارهایی تعبیه شده که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند کاربر متصل می شن و امکانات مشخصی رو براش فراهم می کنن.در ادامه ی این مقاله جذاب با بولوز باشید تا هفت تا از بهترین محصولات هوشمند فشن در سال ۲۰۲۳ رو بهتون معرفی کنیم.

1 – کلاه و ژاکت هوشمند

لباس هایی مثل کلاه های بلوتوثی (که امکان پخش موسیقی دارن) سال هاست که وارد بازار شدن اما توی لباس‌های هوشمند جدید، فناوری‌های استفاده شده به شدت گسترش پیدا کرده. ژاکت‌‎های جین‌ای که می‌تونن موقعیت شما رو ردیابی کنن یا لباس‌های ورزشی که می‌تونن بدن شما رو غرقِ مادون قرمز کنن از جمله فناوری‌های جدیدی هستن که وارد صنعت فشن شدند.

یک کلاه هوشمنهد روی سر یک مانکن برای لباس هوشمند و کاربردهای آن

2-شلوار یوگای نادی ایکس (nadi x)

شلوار یوگای نادی ایکس می تونه تشخیص بده که چه زمانی ژست یوگای شما نیاز به اصلاح داره و با استفاده از بازخورد لمسی و تماسی، لرزش های کوچیکی رو در قسمتی از بدن که باید تنظیم کنید، ایجاد می کنه. اپلیکیشن Nadi X، علاوه بر اینکه در جریان یوگا کردنِ کاربر بهش کمک می کنه، دستورالعمل هایی در مورد نحوه بهینه سازی هر ژست رو هم ارائه می ده که موجب می شه این فناوری به شما کمک کنه یه کلاس یوگای شخصی برای خودتون دست و پا کنید.

شلوار یوگا نادی ایکس (Nadi X) برای آقایون و خانم ها و در سایزهای مختلف تولید شده و در بازار موجوده. نگران شست و شوی این شلوار خارق العاده هم نباشین، کافیه باتری متصل به پشت زانوی چپ رو بردارید و به راحتی شست و شو رو انجام بدین.

3-لباس های UA RECOVER

خط تولید لباس های یو اِی ریکاور (UA Recover)، زیر مجموعه ای از برند آندر آمور (Under Armour) محسوب می شه که گرما رو از بدن کاربر جذب می کنه و بعد در قالب اشعه مادون قرمز بازتاب می ده. این فناوری خیلی به کار ورزشکارها میاد چراکه اشعه مادون قرمز باعث ریکاوری بهتر عضلات می شه و به ریلکس شدن هرچه بیشترِ بدن، کمک می کنه.

4-ژاکت ژاکارد commuter x برند levi’s

ژاکت های ژاکارد کامیوتر ایکس (Cammuter X) محصولِ همکاری برند لویس (Levi’s) و شرکت گوگل (Google) محسوب می شه. این ژاکت از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می شه و می تونه تماس های تلفنی تون رو نمایش بده، صدای موسیقی رو کنترل کنه و زمانی که تاکسی اینترنتی شما رسید خبرتون کنه.

5-جوراب تناسب اندام سنسوریا (Sensoria)

جوراب های تناسب اندام سنسوریا (Sensoria) از حسگرهای پارچه ای پیشرفته استفاده می کنه. همچنین به اسکلت این جوراب دستگاهی متصله که اطلاعات دقیقی از نحوه فرود پای کاربر موقع راه رفتن یا دویدن ارائه می ده. اپلیکیشن متصل به جوراب های سنسوریا، گام ها، سرعت، ارتفاع و مسافت طی شده توسط کاربر رو اندازه گیری می کنه و می تونه در این راستا نکاتی رو برای بهبود تکنیک راه رفتن یا دویدن ارائه بده.

6-جوراب دیابتی سایرن (Siren) ، یک لباس هوشمند

جوراب هوشمند سایرن (Siren) که برای افراد دیابتی طراحی شده، از حسگرهای کوچیکی در سراسر جوراب هاش استفاده می کنه که دمای پا رو توی شش نقطه مختلف محاسبه می کنن؛ این داده ها می تونن زخم هایی که اغلب منجر به قطع عضو می شن رو تشخیص بدن.

7-عینک اسنپ 3 (Snap 3)

عینک های هوشمند اسنپ (Snap) برای ضبط  صدا و تصویر در قالب فیلم یا عکس استفاده می شن که توی نسل سوم از این محصول، شاهد افزایش کیفیت در ضبط صدا و تصویر و کاهش زمان انتقالشون به گوشی هوشمند، هستیم. این عینک دارای دو دوربین HD هست که عکس ها و فیلم های سه بعدی رو با سرعت 60 فریم بر ثانیه می گیره و چهار عدد میکروفونِ داخلی هم توش تعبیه شده.

همواره عینک‌ آفتابی زنانه و عینک آفتابی مردانه حذابیت دارد. اما اگر به این عینک‌ها فیچرهای تکنولوژی اضافه شود که چه بشود. این عینک جذاب در دو رنگ کربنی و مینرال وارد بازار شده. توی نسل جدید عینک های اسنپ، دوربین های موجود در عینک همچنان قابل مشاهده هستن. اما طراحی شون به مراتب خیلی ظریف تر از نمونه های قبلی انجام شده که همین موضوع روی زیبایی محصول تأثیر به سزایی داشته.

8-لباس شنای نِویانو (Neviano)

مایوهای نویانو (Neviano) طراحی و تولیدِ کشور فرانسه هستن. توی این مایوهای شیک، حسگر UV با اندازه ای حدود نصف انگشت شست تعبیه شده که ضد آبه و به دستگاه IOS یا Android کاربر متصل می شه. این حسگر، زمانی که شدت تابش خورشید و متعاقبا سطع اشعه UV افزایش پیدا می کنه، به کاربر هشدار می ده که ضد آفتاب بیشتری استفاده کنه.

نتیجه گیری برای لباس هوشمند و کاربردهای آن

همانطور که دیدیم پیشرفت تکنولوژی پاش بیش از پیش به دنیای فشن باز شده است. کاربرد وسایل تکنولوژیک داخل این لباس های هوشمند متفاوت و گوناگون به نظر می‌رسه و احتمالا این کاربرد گسترده تر خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم لباس های ترند شده هوشمند را بررسی کنیم. اگر موردی را شما می‌دانید و فکر می‌کنید جامانده است حتما برای ما کامنت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *